BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday

rancangan semasa cuti..

    Assalamualaikum semua..
Cuti sekolah telah menjelang..maknanya tahun 2010 telah menghampiri penghujungnya,jadi tahun baru pula akan menjelma..jadi,umur kita pun semakin meningkat..so,umurku akan menjangkau 17 tahun, tahun depan..
tu pun kalau panjang umur laa..insya-Allah.ya Allah cepatnya masa berlalu,kita sebagai insan yg lemah ini kadang-kadang terleka dengan perbuatan kita yg tidak berfaedah..kita sepatutnya mestilah menambahkan amalan sunat kita dan melakukan amal ibadah kita dengan sempurna..pesanan ini jgk aku tujukan buat diriku jgk..maksudnya,tahun depan aku akan menghadapi sesuatu peperiksaaan awam yg sangat penting iaitu SPM..MasyaAllah takutnya..adakah kamu telah bersedia Aqila??huhu..sepatutnya aku mestilah menggunakan waktu cuti ini dgn sebaik mungkin..tetapi faham2 lah kita sering digoda oleh musuh kita iaitu syaitan..apabila semangat kita utk rajin datang,tetapi ade jer benda yg kita jd malas utk melakukan perkara2 yg berfaedah ni..yer la,syaitan ni mana suka jika kita ingin melakukan sesuatu perkara yg baik..so,kita mestilah mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan dr hasutan syaitn durjana ni..contohnya,sentiasa membaca al-quran,melakukan solat sunat,solat hajat,dan macam2 lg laa utk memohon pertolongan dr Allah supaya tidak mudah terpengaruh dgn godaan syaitan tersebut..aku becadang utk sentiasa mengukangkaji pelajaran pada waktu cuti ni..aku ingin mendapat keputusan yg cemerlang..tapi xtau laa.harap2 jadi laa..hehe..aku xmboh mengecewakan harapan umi n abohku,guru2 ku,saudaraku..Ya Allah,bantulah aku untuk mendapat keputusan yg cemerlang..ameen..

0 comments: