BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday

72 jam lagi..

Assalamualaikum semua..
            How are you today?i hope all of you will be in the good conditions..erm.sekolah!sekolah!sekolah!perkataan yang semakin kita kerap dengar pada saat ini...hanya tinggal 3 hari lagi..oh..malasnya rasa..tetapi,perasaan malas itu kita harus menolak ke tepi terlebih dahulu..kerana kita sebagai seorang pelajar,tugas kita adalah untuk menuntut ilmu je..kalau budak yang tinggal di asrama tu,mesti malas nak pergi kerana selama sebulan lebih dah mereka duduk di rumah..mesti mula-mula tu rasa sedih juga untuk meninggalkan rumah..slogan "rumahku,syurgaku" mesti terpahat kukuh di minda seseorang..so,kepada semua pelajar asrama ,selamat kembali ke "rumah kedua" ye..jalani kehidupan sebagai seorang pelajar asrama dengan baik..mujurlah,aku tidak tinggal di hostel..kalau tidak.mesti "sedih" juga..berdasarkan pengalaman menjadi budak asrama selama 4 bulan..hehe..

Beg sekolah,kasut sekolah,baju sekolah,peralatan sekolah semuanya telah ada..tunggu saat nak pakai je lagi..huhu.pada tahun baru ini,aku mahu memasang azam baru..tak nak main-main lagi..mesti tumpukan sepenuh perhatian kepada pelajaran..cheewah..haha..harap-harap menjadi laa..ameen..setahun je lagi,aku boleh memakai baju sekolah kerana tahun depan merupakan tahun terakhir,aku menjadi seorang pelajar..sedihnya..macam mana ye perasaan nanti selepas tamat menghabiskan zaman persekolahan..tak sanggup  rasa..tetapi,tidak mengapa nak buat macam mana ,tempuhi je laa walau bagaimana cara sekali pun..













tahun depan,aku mesti pulang dari sekolah pada waktu petang kerana perlu mengikuti kelas tambahan..yer laa,dah form 5 ..mesti cikgu-cikgu sibuk mengadakan kelas-kelas tambahan..untuk melihat kejayaan anak2 didiknya..tetapi,pelik kadang-kadang cikgu pula yang lebih bersemangat,murid2 buat tidak hirau je..apelah..tetapi,tidak semua murid begitu..hanya segelintir je..erm,aku rasa setakat ini dululah aku update blog ni,kalau panjang umur,lain masa laa pula aku memasukkan entry baru pula..ok,salam..

0 comments: